onsdag 8 maj 2013

Pimp that body

Efter ett "månads-skriv-glapp" är jag nu tillbaka. Hoppas du är kvar och kikar in igen:)
Idag har jag haft en mysig dag med dottern. Vi har haft balkonghäng i solen, underbart att solen har börjat hitta tillbaka. När Svea tog en tupplur tog jag tag i en idé jag många gånger funderat på. För längesen började jag med ett projekt som sedan har blivit liggande och påmint mig varje gång jag gått förbi symaskinen. Dvs varje gång jag gått till skötbordet ( det blir ett antal ggr per dag). Tanken var att göra tygugglor som istället för vimplar skulle pryda väggen i Sveas rum. Nu fick ugglan ett helt annat andvändningområde.....


Min lilla modell






Layed back





Enfärgade bodys kan vara praktiska, men ack så trista, och begangnade kläder kan efter ett tag kännas uttjatade. Det var dessa tankar som fick mig att ta tag i Sveas body. Har man ingen body hemma, så går de idag att få tag på för minipriser. Sveas köpte jag på H&M, 3 för 99:-!, och det går alltid att fynda på dom lokala secondhand butikerna. Är du duktig bakom symaskinen, grattis!, är du mindre bra ( som mig, en glad amatör) lek, prova dig fram! Vi lär oss på vägen. Första bodyn har satt startskottet, här ska pimpas bodys!

Jag använde:

En body
Tyg
sax
knappar ( till ögon)
symaskin

HAVE FUN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar