lördag 25 maj 2013

Äntligen!

Barnvakt är ordnad, sambon har egentid och jag åker ÄNTLIGEN till IKEA!
Planerna för Sveas rum, som nu hunnit bli 8 månader (?) har varit många och idéer är det ingen brist på.
Kanske denna lilla hylla får bli det husliga?
Jag har fått inspiration från olika håll, och en idé jag snappat upp är alla dessa läckra "hushylllösningar". På Linda Rassels blogg kan man läsa om några HÄR, med inspiration från det inspirerande & ett av mina favorit företag Ferm living. Lekfulla, estetiska och praktiska, men det får bli ett framtida projekt, då jag har tänkt att snickra ihop några själv, eller så växer det fram en ny idé i idén;) Har redan lite planer på hur jag ska kunna tillföra det "husliga"- hushyllan från Åhlens står högt upp på min önskelista just nu!

Jag har märkt att vi lätt hamnar i vardagsrummet, med tv:n på, när vi leker, då de flesta av Sveas saker ligger just där- men det ska det bli ändring på! Sveas rum ska inbjuda till långa kreativa lekstunder med praktisk förvaring. Förvaring i alla dess former är fantastiskt, ändå har jag en förmåga att "sprida ut mig"...

Nedan får du en liten hint om hur jag har tänkt att utforma Sveas lekrum.
Vita hyllplan 119x28 + 79x28. (Träkonsoller, Valter har jag hemma sedan tidigare)

Metervara 3 m- ÄLGÖRT: Gardiner och kuddar
Ullgump matta 133X195: För långa lekstunder på golvet,





Förvaringslådor ska införskaffas men i skrivande stund har jag ännu inte bestämt mig- finns  så mycket att välja på:) Var förbi  Loppishallen igår, kanske det blir nån fin gammal trälåda därifrån? Nu är det läggdags- måste orka att gå många kilometer ( mil) imorgon...yeiiii!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar