måndag 12 augusti 2013

Luftballongsmobil

                      FRIHET, ÄVENTYR, GLÄDJE & FORM 

 Om du har följt mig, har du kanske lagt märke till, från tidigare projekt att jag tycker om luftballonger.
Efter  lite natt och morgonpyssel har Svea nu sin alldeles egna luftballongsmobil i papper.  

& flera kommer det att bli! 
    

Det finns massor av inspiration & tips på nätet, jag hittade det HÄR.

Du behöver:

Papper- 
Jag använde hobbypapper & klippte sönder gamla reklamkataloger, med tjockare papper.
Färgat papper (120 gr) hittade jag på ICA Maxi för 30 kr/ 50st! 
Reklamkataloger hittar du ofta i butiker-  Läs, inspireras- återanvänd!

Sax

Lim

Tråd eller fiskelina- 
Fint med fiskelina för att få den "svävande" känslan.

Lock eller annan upphängningsanordning-
Jag använde ett lock från en platsburk och klädde undersidan med papper.
Titta hemma!

Nål-
Gör hål i locket för att fästa linorna.




FRIHET, ÄVENTYR, GLÄDJE & FORM- vad tänker du på?


Tyvärr har mina projekt i lekrummet fått legat på is ett tag, men snart ska det bli ordning på det.
Titta in igen, & LYCKA TILL med din pappersmobil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar