tisdag 23 juli 2013

" Saker kommer och går, sedan är det de som alltid består"

Dagarna går förbi. Minnen byggs likt byggstenar i våra liv. Saker kommer och går, och sedan är det de som alltid består....

Den ärvda kaffeservisen, den slitna älskade nallen eller loppisfyndet som kändes i hela hjärtat.
I mitt skåp står både kaffe och teservisen, vackra vaser och dalahästar. Dalahästen är dock Sveas dopgåva, ack så fin och omtyckt. Ja minnena är många, och några kanske borde hamna hos nya ägare för att få den uppmärksamhet de förtjänar. För visst är det alldeles för många vackra ting som hamnar i skymundan.
Min vackra blågrå Gefle teservis med tillhörande kanna har i dagarna fått sett dagens ljus, och jag tycker att kaffet smakar ljuvligt i det tunna porslinet.Det är helt enkelt till för att användas! Jag blir glad av de härliga formerna och min gammelmormor känns lite extra nära. För några veckor sedan kom jag hem från mitt älskade Jämtland.Där min sambo har sitt barndomshem, och vi våra hjärtan. Jag skulle kunna skriva ett kärleksbrev om  Oviksfjällen, luften och människorna, men  jag låter det vara för denna gång. Istället bjuder jag på en bildbomb av mitt loppisfynd som fick mitt samlarhjärta att slå volter, och likaså Stig Lindbergs fantastiska kruka. En kruka som hade hamnat i glömska efter att ha ropats in på auktion för att ägaren behövde- en kruka. Jag kunde inte bli mer tacksam för den fina gåvan som jag kommer att vårda ömt.

Vad har du gjort för fynd i sommar?









Ett vackert sken, för ynka 5 kronor.

Ljus, ljus och åter ljus ger alltid rätt stämning.

My heart goes BOom Boom BOOM !Där står den fina skapelsen! Fröhus från Paradisverkstaden. ( Höger i bild)
Loppisar kan ibland gömma skatter!
 Långt intryckt bland skrot, lyktor och ting, för någon en skatt-  " Mitt" Fröhus! Jag har länge beundrat serien FRÖHUS från PARADISVERKSTADEN. Nu har jag den första i min samling. Tio kronor, endast 10 KRONOR (!) betalade jag för denna skapelse. Ett riktigt fynd i mina ögon, ca 30 ggr billigare än ordinare pris;) Jo man tackar!

Längtar redan till nästa skattjakt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar