tisdag 28 maj 2013

Projekt lekrum

Nu är jag i full gång, och det är bland det bästa jag vet. Att ha ett projekt, att se något formas till en helhet får mig att må gott i hela kroppen. Det är det som är så kul med att inreda. Att med små förändringar, eller stora, se något formas, växa fram och skapa  känslor, en helhet- ett resultat. Nu är det projekt lekrum/ Sveas rum! Jag satte tidigare några ledord för Sveas rum, som är: lek, kreativitet och praktiskt. Något som hela tiden finns med i tankarna för utformningen av rummet. Efter dagsturen till IKEA i lördags, satte projektet  igång redan dagen efter. Det borrades upp konsoller och hyllorna kom på plats. Förvaringslådor från Åhlens införskaffades under dagen, och väggen blev lite "huslig" tillslut. Resultatet- det väntar jag med att avslöja tills allt är på sin plats. Det bästa under dagen var att få se Sveas min när hon för första gången fick sitta i sitt rum, på nya mattan, ( som blev någon helt annan än planerat) som nu verkligen har börjat ta form till ett lekrum. Medans den delen av rummet är under construction ska jag dela med mig av kvällens hemmafix! Ingen ( tror jag) tycker om en massa hål i väggen.
Desto mindre tycker man om det när man bor i en hyresrätt. (Aldrig särskilt populärt hos hyresvärden.)

Rummet behövde tavlor och "upphängninsplats", något som kräver en del hål. - 3 hål i väggen senare:


Före:
Lite tommare än vanligt då Svea tillfälligt flyttat in till oss, men en ack så tråkig vägg.




Efter:

Plats för kort, teckningar, dagisväskan, favoritplagget- Du bestämmer!


"Ändarna" passar utmärkt som hängare.

Hej fina du!

Svea var mycket nyfiken och glad för sin "nya vägg"

Du behöver:

En spaljé ( jag köpte min på RUSTA för 79 kr)
tavelramar
klädnypor
Sätt upp: precis vad du vill!

Det tog sammanlagt knappa 30 min från affär till en färdig "förvaringsspaljé".
Det är väl det som kallas för en "quickfix"?

Svea var självklart kvällens domare. Responsen fick "mammahjärtat" att smälta och ja, det kom tom en tår. Tror jag fick mycket höga poäng. Älskade unge:)

Nu ska jag krypa ner, och ladda batterierna för en ny dag.

Hoppas du fick lite nya idéer och inspiration- vi hörs snart igen.
LEKRUM- UNDER CONSTRUCTION!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar